2015. aug 03.

Az éltető nedű: anyatej

írta: IgenPicur
Az éltető nedű: anyatej

Gondolkodtam mit is adhatnék neked. Amit csak én adhatok, amiről te is tudod, hogy igazán én vagyok... Piramis

Lábadoztam a császármetszés után amikor végre késő este berobogott a gyerekorvos, vagyis a Kicsi Doktornő - később csak így hívtuk - aki mindent részletesen elmondott Picúr állapotáról. Megnyugtatott a fiam nagy harcos, jól viselte a szülést, önállóan tud lélegezni, csak légzéstámogatást kap, hogy ne fáradjon el túlságosan, megvan mind a két keze 10 ujja...Kicsit megkönnyebbültem. Nyilván első kérdésem az volt, hogy én most mitévő legyek, hogy segíthetnék a fiamon és a válasz így szólt "Anyuka a egyetlen és legfontosabb dolog most az lenne, ha Picúr anyatejet kapna, a tejecskére van a legnagyobb szüksége". Abban a momentumban félre kellett tennem minden fájdalmam, sérelmem és elkezdtem agyalni hogyan is fogok - én az első gyerekes anyuka - tejet elővarázsolni. Szerencsére jó barátnőm ellátott mindennel ami ehhez kellett: homeopatikum (ricinus), szoptatós tea, kézi pumpa, Ina M. Gaskin szoptatós könyve és egy csomó praktikus jótanács. 

Egyébként a kórházas "kelengyémet" komplett a barátnőm rakta össze, a betétektől kezdve a vízen át a babaruháig, pelusig. Külön köszönet jár neki, mert letette két gyerekét és azonnal beszerzett nekem mindent, nagy segítség volt ez abban a pillanatban.

Amint lábra állítottak a szülést követő napon én csak ittam, ittam és olvastam. Ajánlom mindenkinek a fent említett könyvet, mert nagyon sok történet, anyák elmesélése található becovers_58532.jpgnne szépen összegyűjtve, praktikus tanácsokkal és a szoptatás lelki hátteréről is. Délután vettem egy forró zuhanyt és nekiálltam masszírozni a melleimet. A jobbikból már terhességem alatt volt csepegés így tudtam ott beindulhat valami. Láss csodát így is lett, 3-4 óra alatt sikerült majdnem 20 ml előtejet gyűjtenem. Felemelő érzés volt ezzel az üveggel este bevonulni az intenzívre, mint valami győzelmi karddal, hogy tessék itt van a szülés utáni napon az éltető nedű! Győzelem! 

Az első napokban Picúr 3 óránként 8 ml-et kapott szondán keresztül, ami nagyjából egy gyűszűnyi, ez az adag aztán 3-5 naponta tornázódott feljebb.

Másnap a kézi pumpával már gyorsabban ment a fejés. Egy másik nagyon kedves barátnőm küldött nekem harmadnapra elektromos pumpát, amivel 2-3 óránként fejtem éjjel - nappal, hogy rendesen belövelljen a tejci. Lehet hülyének néztek, főleg a szobatársam aki annyira prűd volt, hogy beszélni sem volt hajlandó a témáról. Mondani nem merték, hogy agyukra ment a pumpabúgás, viszont a módszer hatásos volt és minden jól alakult. Szerencsére Picúr az első pillanattól fogva elfogadta az anyatejet, az emésztése is gond nélkül beindult. Boldog voltam, hogy ezt én adhattam meg neki, csak én: az anyja.

Utólag belegondolva, ha nem lett volna tejem, azt egy hatalmas kudarcnak éltem volna meg ami az egyébként is fájdalmas kezdetet még jobban megnehezítette volna. Friss anyukáknak azt tudom tanácsolni, hogy már a terhesség elején döntsék el, kiben bíznak, ki az aki környezetükben tapasztalt és igazán őszinte ahhoz, hogy mint egy "Ősanya" átadja neki a tudást, akitől bátran mernek kérdezni hülyeségeket is, mert később majd sajnos mindenki megpróbál tanácsokat adni, kioktatni mit hogyan kell, feleslegesen stresszelni, azzal miért nincs még tejed és hogy rosszul csinálod... Bízz a gyermekedben és magadban, tegyél meg mindent azért, hogy a tejecske jöhessen, mert ez az éltető nedű a legjobb amit a babád kaphat.

“Az anyatejből minden egyes korty érték, nincs olyan kis mennyiségű tej, amelynek kedvéért ne lenne érdemes erőfeszítést tenni.”
(W. Ungváry Renáta)

Szólj hozzá

szoptatás anyatej