2015. aug 03.

Pumputy királynő kalandozása

írta: IgenPicur
Pumputy királynő kalandozása

Kis útmutató a mellszívók útvesztőjében

Az anyatej egy fantasztikus dolog, mert nemcsak a baba kizárólagos táplálékául szolgálhat, de ugyanakkor  a cici vigasz a síráskor, fájdalomcsillapító fogzáskor, láz esetén és olyan vietnami balzsamféle, mert jó szem- vagy orrcseppnek, sebek kezelésére és még sorolhatnám. Sajnos amikor egy anyuka elválasztva van a babájától mindezt nem tudja olyan könnyen megadni neki szoptatás útján. Így volt ez a mi esetünkben is. A szülést követő 5. napon november 29.-én engem hazaengedtek gyermek nélkül. Szerencsére még a kórházban beindult a tejtermelésem így otthon csak folytatnom kellett a "munkát". Furcsa érzés volt otthon lenni és tartottam tőle, hogy míg külön vagyunk nem fog menni a tejtermelés vagy elapadhat. Először próbáltam kalandként felfogni, hogy ez is hozzá tartozik az új életünkhöz. A kézi fejést nem láttam túl effektívnek, főleg úgy hogy még éjjel is keltem 3 óránként és hogy nekem nem a felesleg tejet kellett szoptatás után kifejnem, hanem mindig az egész mennyiséget.

Már a kórházban használtam az Avent kézi mellszívóját, ami rendeltetésszerűen alkalmi fejésre szolgál. Nagyon gyors, de egy idő után kíméletlen a mellbimbóhoz. Jól illeszkedik viszont a mellre a szívófej, egy idő után  bele lehet görbülni, mert kényelmetlenné válhat egyik kézzel cicire kell szorítani másikkal meg nyomogatni. A kézit inkább éjszaka használtam, vagy ha sietős volt valamiért, meg persze ha úton voltunk.avent.jpg

Az elektromos Medela Mini nagyon kíméletes, állítható szívó fokozattal. Legnagyobb hátrányát abban láttam, hogy nagyon zajos és még mindig időigényes kb. 15-20 perc mellenként (mindenkinél más lehet). Ez a masina kb. 2 hónapig bírta a napi 6-7 szeri pumputyot, aztán belassult a motorja. Igaz használt volt és fene tudja mennyi pumpálást csinált már végig. A standard szívófej nagyon alkalmas kis mellű és rövid mellbimbóval rendelkezőknek. Rendeltem komfort szívófejet, de az egyáltalán nem tudta megmozdítani a cicimet, nem még szívni. Ez a mellszívó szintén alkalmi és nem tartós igénybevételre lett tervezve. A Medela portfólióját egyébként nagyon megszerettem, beszereztem hozzá plusz üvegeket, cumikat és még anyatejes zacskót is amit a fejre lehet egyből ragasztani az üveg helyett.medela-mini-electric.jpg

A melleim több hónapi pumpálás után kezdtek teljesen kikészülni, nem beszélve az időigényességről ami kialvatlansággal járt. Sajnos majdnem 3 hónapig Picúrka csak cumisüvegből evett, rezsimszerűen 3 óránként etettem a súlygyarapodás végett és kapta hozzá az anyatej dúsító vitamin koktélt. Közben tanult persze szopizni és amikor már jól ment neki azt előnyben részesítettem. Viszonylag sokára tudtunk csak a szoptatásra átállni kb. február végén. Ez okból hosszas mérlegelés és utánajárás után kénytelen voltam és belefektettem egy dupla fejes profi elektromos mellszívóba. A Lansinoh Affinity Pro egy tökéletes választás volt. Nagyon halk, 2 - fázisú (stimuláló és tejleadó fázisok), több fokozatban állítható gépecske. A komplett tejmennyiség lefejése így kb. 7 percre redukálódott. lansinoh.jpgMindenki az igényeinek megfelelően válasszon mellszívót, attól függően, hogy hosszútávra kell hogy berendezkedjen vagy csak alkalmanként van rá szükség. A márkák között igazából csak dizájn és árkülönbségek vannak, az alapelve a kézi "karos" pumpáknak ugyanaz. A Medelának van egy húzogatós verziója ami állítható szíváserősségű.  Az elektromosnál már drágább, ha 2-fázisos, az 1-fázisos is szuperül működik, csak időigényesebb.  Amit érdemes megfigyelni választáskor, hogy passzoljon a cicire a szívófej, mert el kell kerülni a felesleges fájdalmakat és hogy hatékony is legyen. Fontos, hogy a pumpa könnyen szétszedhető és tisztítható legyen. A legfontosabb, hogy nem szabad lemondani az anyatejről és a mellszívó megoldást nyújt, ha távol kell lenned gyermekedtől.

Szólj hozzá

szoptatás anyatej