2015. dec 11.

Picúr és a mozgásfejlődés 2. rész

írta: IgenPicur
Picúr és a mozgásfejlődés 2. rész

10 - 13 hónaposan

Korábban beszámoltam nektek milyen léptekkel haladt Picúr mozgásfejlődése 9 hónapos koráig valamint arról is mennyire vártam már, hogy végre beinduljon a kúszás. Időközben Picúrunk betöltötte a kronológiai 1 évet is és sok új dolgot tanult. A korrigált koráról éretlensége végett szintén írtam már, jelenlegi elvárások összehasonlításképpen kb. 10 hónapos kornak megfelelően. Persze mindez csak irányadó és informatív, mert Picúr saját mércéje az elsődleges és a legfontosabb, hogy önmagához képest mennyit halad előre. A tempó nem prio 1, nem sietünk sehová de az utóbbi 3,5 hónapban mégis felgyorsultak az események.

baby_fitness_vicces2.jpg

Kép: innen

Szeptemberben (9 hónaposan) kezdtük az értelmi fejlesztést vagyis jobban fogalmazva kombináltuk a tornagyakorlatokat különböző "ügyességi" feladatokkal. Úgy vettem észre a koordinációja és a feladatok iránti figyelme sokban javult, ez által a napi gyakorlatok is színesebbé és szórakoztatóbbá váltak. Visszatért az én motivációm is és belenyugodtam, hogy nem az én tempóm és elképzeléseim szerint fogunk haladni.

Na lássuk tehát mi történt Picúrral az utóbbi 3,5 hónapban:

Élete 13. hónapja még nem ért véget, de már így is nagyon izgalmasan alakul. Egyre erősebb a csípője és a vállöve. A hátközép viszont még mindig enyhén hyperflexiás (túl laza izomkötés, szinte ki tud teljesen tekeredni), de ezen is dolgozunk. A kéz - láb koordináció még mindig nem megy és az nagyon kellene a négykézlábas mászáshoz. Az idegrendszer még éretlen hozzá, de most nagyon rámentünk a Huplézásra (pörgetés), dobálás, hintázás és hasonló huncutságokra amiket Picúr nagyon szeret.

A hosszú távú és kitartó mászás bármely formája (négykézláb, fókázva stb.) mindenképpen jót tenne, mert ez a fajta mozgás is összetett és nagyon igénybe veszi nemcsak a hátizmait. Azáltal pedig, hogy felült most fő feladatunk, hogy az egyensúly érzékét javítsuk (felül, matat lábaival, váltja a támasztó kezeket stb.), nem pedig azt, hogy ücsörögjön az asztalnál... A saroküléssel tovább erősítjük csípőjét és készítjük fel a későbbi felállásra, ami még persze odébb van.

Bízom benne, hogy hamarosan újabb sikerekről számolhatok majd be nektek!

Szólj hozzá

korai fejlesztés