2016. nov 11.

Még mindig hiszek az anyatej erejében!

írta: IgenPicur
Még mindig hiszek az anyatej erejében!

avagy a laktáció beindulása fejben dől el!

A szülés előtti és császár utáni állapotomat tekintve a környezetem óriási csodának tekintette, hogy beindult a laktációm. Gyakorlatilag a szülés másnapján már csöpögött az előtejem (kolosztrum) és nagyon boldog voltam. Tudtam ez lesz egy jó darabig az egyetlen és a legfontosabb támogatás amit a Kicsikémnek adhatok. Nem voltam rest és még bedagadt, beinfúziózott, szétszurkált kezekkel, fekve is szinte 3 óránként fejtem, nagyon nehezen ment. A nővérek az intenzíven értetlenkedtek, hogy nem elég a bajom és még ezzel is kínlódok... sőt volt olyan megjegyzés is, hogy miért nem apasztatom el, mert amit a baba kap az még talán jobb is mint az én tejem. Elengedtem a fülem mellett ezeket a kommenteket és nem pazaroltam azt a kevéske energiámat vitákra. Aztán 3. napra drága Barátnőm hozott nekem kézi pumpát, amivel szintén szerencsétlenül nehezen bírtam fejni, aztán hétvégén már az elektromos mellszívóval kényelmesen ment és alkalmanként 30 ml körüli mennyiség is sikerült cicinként. Hétfőn aztán a Romming-In osztályon már jobb állapotban, kényelmesebben tudtam fejni és felmentem 50 ml-re mellenként.

A Kisfiamnak sokat segíthetett volna az első napokban az anyatej, jutott is volna bőségesen, de a sok gyógyszer végett amit kaptam nem adhattam neki belőle, ment minden a lefolyóba. Hazaérkezésem után már csak számára biztonságos gyógyszert szedtem, de a tejet ki kellett vizsgáltatni. Szerencsére rendben találtak mindent és élete 10. napjától végre anyatejjel táplálják én pedig termelem a litereket idehaza.

szoptatas.jpg

Én hiszem, hogy mindez fejben dől el, a gyermekeim iránt érzett feltétel nélküli szeretet és a Jézusba vetett hitem, hogy képes vagyok rá most sem hagyott cserben!

Ezzel a bejegyzéssel szeretnék minden Anyukát biztatni, hogy ne nyugodjanak bele, hogy ők nem képesek anyatejet termelni vagy éppen szoptatni, mert ráhangolódással és igazi akarattal, esetleg még egy jó segítővel bármilyen helyzetben lehetséges lehet! Legyen motiváló számukra az én példám. Akár csak kevéske tej is van, az a pár csepp is nagyon sokat számít a babáknak, ne adjátok fel!

Korábbi bejegyzéseim a témával kapcsolatban itt és itt és itt és itt vagy az "anyatej" címke segítségével.

A bejegyzésben leírtak csakis és kizárólag a saját véleményem, amely eltérhet másokétól!

Szólj hozzá

szoptatás anyatej